"Mijn personeel doet niet wat ik wil"
"Mijn personeel doet niet wat ik wil"

Samenwerking en communicatie

Samenwerken en communiceren, intern en extern, het lijkt zo gemakkelijk, maar toch hebben veel organisaties hier moeite mee. Merkt u dat er binnen uw organisatie regelmatig wat fout gaat door gebrek aan communicatie? Of dat er ergernissen ontstaan die niet worden uitgesproken? Of misschien krijgt u heel weinig mee wat er onder uw werknemers speelt? Een goede samenwerking en communicatie is de basis voor een succesvol bedrijf. Het is de weerspiegeling van de kwaliteit die een organisatie naar buiten uitstraalt. Onderlinge miscommunicaties kunnen grote gevolgen hebben voor klanten en dat wilt u natuurlijk vermijden. De specialisten van Van Oers Organisatieadvies weten als geen ander hoe belangrijk het is om te blijven communiceren, zowel intern als extern. Wij geven u dan ook graag gepast advies.

Het belang van interne communicatie

Werknemers die zich niet gehoord voelen of werknemers die vinden dat ze onvoldoende op de hoogte zijn van het reilen en zeilen binnen de organisatie. Dit komt veel vaker voor dan u denkt. Het is ontzettend belangrijk om uw medewerkers te betrekken bij belangrijke zaken, maar ook bij dagelijkse bezigheden. Een medewerker die zich gewaardeerd voelt, rent en vliegt veel meer voor uw organisatie dan een medewerker die dat niet ervaart. Sluit uw medewerkers niet buiten maar werk samen met hen aan een succesvolle onderneming.

Het belang van externe communicatie

U wilt met uw organisatie professioneel naar buiten treden. U wilt kwaliteit leveren en natuurlijk klanten aan u binden. Een bedrijf dat verschillende signalen naar buiten afgeeft en niet op één lijn zit, wordt niet als professioneel ervaren. Zorg voor een eenduidige communicatie naar buiten toe. Blijf altijd communiceren met klanten en weet wat er speelt. 

Van Oers Organisatieadvies helpt u verbeteren

Onze specialisten helpen u met uw samenwerking en communicatie, zowel intern als extern. Wij zorgen ervoor dat iedereen binnen uw onderneming weet wat van hen verwacht wordt. Dat iedereen communiceert en hetzelfde doel nastreeft. Wij helpen u tevens met het communiceren en samenwerken met klanten en leveranciers.

Hoe wij dat doen?

Wij laten u onze reflectiescan invullen en aan de hand van die uitslag bespreken we het vervolgtraject. Een van onze specialisten gaat 40 dagen met u aan de slag met het verbetertraject. Gedurende dit traject behandelen we onder andere:

  • Leveranciersbeoordeling
  • Verbeterbord
  • Ketenbeheer

Na deze 40 dagen merkt u dat er duidelijk veranderingen zichtbaar zijn. Om het resultaat zo optimaal mogelijk te houden, komen wij na 6 maanden en nog een keer na 12 maanden terug. Dan meten we de resultaten nogmaals.

Weten waar uw kansen en mogelijkheden liggen? Vul dan meteen de reflectiescan in.

Neem contact met ons op
Naam:*
Bedrijfsnaam:*
E-mailadres:*
Telefoon:*
Opmerkingen: